top of page
PHOTO-2025-10-05-11-32-02.jpg

אודות החברה

משרד עורכי הדין נוסד בשנת 1971, על ידי עוה"ד יעקב רוזן. המשרד עוסק בתחום המיסוי המוניציפאלי מונה כ- 25 עובדים הנותנים מענה לכל קשת הסוגיות המעסיקות את הרשויות המקומיות.

המשרד עוסק בדיני רשויות עם דגש על המיסוי המוניציפאלי על כל סוגיו ורבדיו לרבות בתחום ארנונה כללית, היטלי פיתוח, היטלי השבחה, חלף היטלי השבחה, שימושים חורגים, דיני תכנון ובניה וליטיגציה ומייצג רשויות מקומיות בלבד.
 

המשרד  משמש כיועץ משפטי חיצוני למיסוי מוניציפאלי בלמעלה מ- 60  רשויות מקומיות ובכלל זאת :

עיריית רמת גן, עיריית אשקלון, עיריית רחובות, עיריית בני ברק, עיריית כפר סבא, עיריית רעננה, עיריית חולון, עיריית מגדל העמק, עיריית טבריה, עיריית תל אביב, עיריית חיפה,  עיריית נשר, עיריית אילת, נאות חובב, נס ציונה, טירה, אל קסום, נצרת, שפרעם, עיריית גבעתיים, עיריית בת ים, עיריית בית שאן, עיריית רמת השרון, עירית עפולה, עיריית ערד, עיריית חדרה, עיריית אופקים, עיריית גבעת שמואל, מועצה מקומית גדרה, מועצה מקומית מבשרת ציון, עיריית אשדוד, מועצה מקומית חצור הגלילית, מועצה מקומית רמת ישי, עיריית מעלות תרשיחא, עיריית טבריה, מועצה מקומית בית דגן, מועצה אזורית גלבוע, מועצה אזורית עמק המעיינות, מועצה אזורית חוף השרון, מועצה אזורית גוש עציון, מועצה אזורית חבל מודיעין, מועצה אזורית מרום הגליל, מועצה אזורית יואב, מועצה אזורית מגידו, מועצה אזורית מרחבים, תאגיד מי אביבים 2010, תאגיד מי ברק ורשויות נוספות.

משרדנו מלווה את מחלקות השומה ברשויות המקומיות, החל מהשלב המקדמי של בחינה משפטית, כלכלית, עובדתית, תכנונית של מבנה השומה, הצעה של אופציות לשומה מיטבית, יישומה בדרך של תיקון שומה ובהליכי ליטיגציה בכלל הערכאות עד למיצוי זכויות הרשות. 


משרדנו מציע בניה של מודל שומה מיטבי של נכסים על פי קטגוריה. בעבור כל נכס מיושמת תורת הפעלה סדורה שנבנתה על בסיס החקיקה, הפסיקה הענפה והידע שנאסף מכל הרשויות תוך מתן האיפיונים הספציפים הנובעים מאופי הרשות, החקיקה הפרטנית של הרשות (ארנונה וחוקי עזר) וחזון בעלי התפקידים. משרדנו מתמחה ביישום הדין בדרך המתיישבת עם עידוד תשתית העסקים ברשות.
שירותי ייעוץ שוטפים לאגפי הכנסות, מחלקי שומה ומנהלי ארנונה
עיסוק מרכזי נוסף של המשרד, הוא  בטיפול משפטי במאות רבות של השגות ועררי ארנונה, מדי שנה, וכן עתירות מנהליות ותביעות אזרחיות שונות המוגשות כנגד רשויות מקומיות, במסגרת הטיפול השוטף והליווי המשפטי הקבוע המוענק ללקוחותיו (וזאת בנוסף לטיפול בהשגות ועררים הנובעים משירותי העמקת הגבייה המוענקים על ידי המשרד).

PHOTO-2025-10-05-11-32-02 (5).jpg

כך, בין הלקוחות להם מעניק המשרד שירותי ליווי וייעוץ שוטף, הינן עיריית רמת גן (מאות השגות ועררים בכל שנה), עיריית חולון (מאות השגות ועררים בכל שנה), עיריות נשר ויהוד-מונוסון (עשרות השגות ועררים בכל שנה), עיריית חדרה, בת ים, אופקים, נוף הגליל, כפר סבא ועוד.
כמו כן מעניק משרדנו שירותי יעוץ וליווי לרשויות השונות בכל הקשור לצווי הארנונה שלהן על כל היבטיו, הן באופן ניסוח צו הארנונה וההגדרות השונות, בדיקת חוקיות הצו, המשמעות הכלכלית של התעריפים השונים (גם באופן השוואתי לרשויות דומות) וכן אופן יישומו. במקרה הצורך עורך משרדנו שינויים בצו ובמסגרת זאת אף מלווה את הרשות בהגשת בקשות מתאימות למשרד הפנים. בשנים האחרונות ליווה משרדנו בנושא זה את עיריית רמת גן, מ.א יואב, עירית בת ים, עיריית חדרה, עיריית אופקים ורשויות נוספות. 


שירותי ייעוץ שוטפים לאגפי הכנסות, בנושא היטלי פיתוח 
עיסוק מרכזי נוסף של המשרד, הוא ליווי שוטף של רשויות מקומיות בנושא מיצוי זכויות העירייה בקשר עם היטלי פיתוח במסגרת זו מלווה המשרד רשויות מקומיות רבות בסוגיות רבות הקשורות לתחום היטלי פיתוח (וזאת בנוסף לטיפול בהעמקת התשלומים ויצירת האקלים לחיוב הנישום) כגון:  ליווי רשות מקומית בהכנת תחשיבים כלכלים, חקיקת חוקי עזר היטליים, בחינת חבות בהיטלי פיתוח במועד העברת זכויות בטאבו, בחינת חבות בהיטלי פיתוח במועד הוצאת היתרי בניה, וכן בחינת חבות בהיטלי פיתוח הכרוכים בסוגיות של התחדשות עירונית וכיו"ב.


בנוסף, מטפל המשרד בתביעות ייצוגיות, עתירות מנהליות ותביעות אזרחיות (תביעות השבה) המוגשות כנגד רשויות מקומיות, במסגרת הטיפול השוטף והליווי המשפטי הקבוע המוענק ללקוחות המשרד.
כך, בין הלקוחות להם מעניק המשרד שירותי ליווי וייעוץ שוטף, הינן עיריית רמת גן, עיריית חולון, עיריית בני ברק, עיריית בית שאן, עיריית נשר, עיריית מגדל העמק, עיריית ערד, עיריית טבריה עיריית קרית ים, מ.מ קרית עקרון ועוד.


יעוץ וליווי כללי – החברה הישראלית סובלת לעיתים מעודף משפטיזציה – משרדנו הוכיח כי הוא יודע להוביל את הרשויות להשגת התוצאות הטובות ביותר, הן בכלים משפטיים ובהשגת תקדימים רבים בעת הצורך, תוך שילוב עם האמונה כי לעיתים קרובות האינטרס של העירייה מונח ביישום הדין בדרכי נועם.
הרשות התושבים והעסקים הנם שחקנים חוזרים שצריכים לחיות בסביבה הרמונית אחת. יחסי הרשות ובעלי התפקידים ברשות עם התושבים והעסקים בעיר הנם יחסים המצויים במתח מובנה. מצד אחד המטרה המרכזית של הרשות הנו לתת שירותים איכותיים וטובים לתושבי העיר ולעסקים הפועלים בה וכן ליצור אקלים שיהפוך את הרשות למקום אטרקטיבי לאנשים ועסקים. מהצד השני ועל מנת להגשים את המטרה המרכזית על הרשות לאכוף את החוק והסדר, לגבות מיסים ולהציב חזון שיוביל את העיר לעבר העתיד. לצורך כך עצה טובה ויישום נכון של הדין באופן שישרת את שני הצדדים ויוביל את התושבים והעסקים בדרכי נעם ושלום עדיפה עשרות מונים על עימות והכרעה משפטיים.

״טוב ארך אפים מגבור, ומושל ברוחו מלכד עיר״ — משלי ט״ז, ל״ב

bottom of page